Countrymatch Berlijn

Alweer even geleden dat ik wat heb gepost. 27 en 28 januari heb ik mee mogen doen aan de Countrymatch in Berlijn. Dit was echt een onwijs gave ervaring!! We vertrokken donderdag 25 januari in busjes, na een lange reis kwamen we rond 17.15 in de avond aan. Bij aankomst kregen we Nederlandse teamkleding, dat we moesten dragen, zodat we echt een groep waren. Super gaaf en een eer natuurlijk om in Nederlandse teamkleding rond te mogen lopen. Bij aankomst kregen we ook de kamerindeling. Ik was ingedeeld met een meisje Renee die ik niet kende, maar wat wel echt heel gezellig was! Donderdag na het eten was het op tijd slapen, want vrijdag ochtend stond een wedstrijdvoorbereiding op het programma. Die ging erg lekker dus dat gaf veel vertrouwen voor de wedstrijden die zaterdag startten! De rest van de vrijdag hebben we vrij weinig gedaan, tot aan het einde van de dag de Duitsers aan kwamen. Later kregen we ook hoofdbanden van de organisatie, ieder van zijn eigen land. Een Duits meisje kwam meteen naar mij toe om te vragen of ik hoofdband wou ruilen, wat ik gedaan heb, super leuk natuurlijk! Later vroeg ze ook of ik een Nederlands T-shirt wou ruilen tegen een Duits jasje, wat ik ook gedaan heb, omdat dit gewoon leuk is. De rest van de tijd hebben we doorgebracht met de Duitse meiden. Daarna zijn we op tijd gaan slapen. Zaterdag ging de wekker op tijd, omdat om 12 uur de eerste wedstrijd op het programma stond. Om half 9 ontbijt, toen nog even rusten en daarna klaar maken voor vertrek naar de ijsbaan. Rond 11 uur arriveerde we op de baan en bij aankomst begon ik meteen met mijn warming up, omdat ik om 11.45 klaar moest zijn met alles voor de openingsceremonie en ik daarna meteen in rit 1 moest starten voor de 1e 500 meter. Deze ging niet heel goed, veel fouten, maar wel een 3e plek voor mij in 42.41. Daarna even fietsen en op naar de 1000 meter, deze ging beter maar nog steeds niet top, ik reed een PR 1.24.24 en werd 2e, dus moest ik wel tevreden zijn. Als laatste reden wij nog een teamsprint. Dit was vooral heel lachwekkend voor het publiek Na de wedstrijden lunchten we met alle landen nog bij de baan. En daarna gingen we weer terug naar het hotel om te relaxen. In de avond aten we weer gezamenlijk, daarna nog even met onze Duitse vriendinnen kletsen en toen op tijd slapen. Op dag 2 ging de wekker ook weer heerlijk vroeg. Om half 8 ontbijt en daarna waren we rond een uur of 9 weer op de baan. Meteen begon ik met een warming up, want dat is het belangrijkste wat je kan doen voor een wedstrijd. Om 10 uur stond de 2e 500 meter op het programma. Deze ging echt top. Ik opende 11.8 en daarna mijn snelste rondje ooit 30.0, met als eindtijd 41.84, een dik PR en goed voor een 2e plek. Erg blij was ik hier mee. Na de race even uit fietsen en daarna het weekend af sluiten met een 1500 meter. Wederom een goede rit en een PR 2.08.07 goed voor de 2e plek. In het het eindklassement werd ik ook 2e, waar ik erg tevreden mee ben!! Het was gewoon een super leuk toernooi. Na de prijsuitreiking gingen we lunchen en daarna weer terug naar het hotel. Bij terugkomst gingen we nog even naar het winkelcentrum in Berlijn. Dit was erg leuk. Vervolgens waren we rond 6 uur terug in het hotel en gingen we om half 7 weer eten. Daarna spullen in pakken en weer slapen. Want maandagochtend vertrokken we weer naar huis. Uiteindelijk was ik rond half 6 weer thuis, na wederom een lange rit. Ik heb het super leuk gehad en ontzettend van dit weekend genoten. Een vette ervaring en ook nog leuke Duitse vriendinnen aan over gehouden.

Nu sta ik aankomende zaterdag aan de start in Enschede bij het NK allround. Bij deze nodig ik jullie uit om te komen kijken 🙂

Groetjes,

Evelien

Plaats een reactie

Blog op WordPress.com.

Omhoog ↑