SCHAATSSEIZOEN IS ALWEER EVEN BEGONNEN

Het schaatsseizoen is alweer een tijdje van start. In deze tussentijd heb ik alweer een aantal wedstrijden gereden en zelfs al een plaatsingswedstrijd voor het NK gehad.

foto: Mees Egberts

In de herfstvakantie ben ik met mijn team een week op trainingskamp naar Erfurt geweest. Dit was een super leuke en gezellige week. Ik heb hier dan ook super erg van genoten!! Het kamp zaterdag afgesloten met een wedstrijd in Erfurt!
Mijn 500 meter ging niet goed, een slechte start en daarna een rommelige rit met veel missers.. toch nog een eindtijd van 43.7, maar ik was niet tevreden met deze rit.
Later op de dag reed ik de 1500 meter. Dit ging echt heel lekker, dit resulteerde in een eindtijd van 2,13,3. Een goede tijd voor de eerste 1500 meter van het seizoen.

foto: Frank Westerhuis

Ook heb ik nog wat wedstrijden in Thialf gereden dit seizoen en mijn PR’s verbeterd op de 500 meter naar 42.34 en op de 1500 meter 2.09.2, hiermee sta ik 2e van Nederland op dit moment.

foto: instaschaats/Hidde Muije

Ook mijn marathons gaan erg goed, alle marathons goed gereden en als beste C-juniore geeindigd. Op dit moment sta ik 1e in het klassement. Helaas moest ik de marathon van 17 december laten lopen in verband met het Gewestelijk Kampioenschap allround. Het Gewestelijk kampioenschap werd ik 2e, de 500 meter ging goed een 2e plek, maar mij 1500 meter was niet waar ik op hoopte, wel nog een 2e plek. Met mijn 2e plek ben ik dus geplaatst voor de regio-wedstrijd in Eindhoven op 13 januari, een plaatsingswedstrijd voor het NK.

foto: fotopagina Andrea

Tussendoor heb ik ook nog mijn allereerste shorttrack wedstrijden gereden! In Utrecht deed ik een keer mee en reed ik onverwachts zelfs mijn KNSB-cup en Starclass limieten en pakte ik ook nog de winst. Op 9 december heb ik mijn 2e shorttrack wedstrijd gereden, een KNSB-cup in Heerenveen. Dit ging erg lekker en ik werd zelfs 2e in mijn divisie. Super leuk ook, dat shorttracken 🙂

Aankomende zaterdag rijd ik een wedstrijd in Thialf(500/1500 meter). Daarna ga ik mij weer voorbereiden op de regio wedstrijd en hoop ik mij te plaatsen voor de landenwedstrijd eind januari.

Training in Hoorn samen met Yael. Foto is gemaakt door Frank Westerhuis.

Plaats een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

Omhoog ↑