Landelijke baan Heerde

Zaterdag stond voor mij de eerste wedstrijd na het NK weer op het programma: Landelijke baan Heerde. Hier stond een 500 meter en 5km afvalkoers op het programma.

Finale 500 meter, Foto: Hidde Muije
De dag begon met een 500 meter, hier noteerde ik in de voorrondes de snelste tijd. Dus was ik door naar de kwartfinale, in de kwartfinale plaatste ik mij voor de halve finale, waarna ik mij voor de finale plaatste. In de finale reed ik vanaf de start op kop en heb ik die positie niet meer uit handen gegeven. 

Finish in style😜 foto: Hidde Muije

Na wat langer rust stond voor mij nog een afvalkoers op het programma. Hier zat ik lekker in de wedstrijd, maar was ongeveer 10 rondes voor het einde een valpartij, waardoor de wedstrijd geneutraliseerd werd en herstart. Daarna ben ik ongeveer 7 rondes voor het einde weggereden, jammer genoeg hield deze poging geen stand en zat ik 2 rondes voor het einde weer in het peleton. Uiteindelijk alsnog een 2e plek.

Foto: Hidde MuijeWegrijden is best zwaar;) foto: Hidde Muije
Na de finale 500 meter, foto: Hidde Muije

Plaats een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

Omhoog ↑