4x Nederlands Kampioen en 1x Zilver!

2, 3 en 4 juni stond ik aan de start bij het Nederlands Kampioenschap inline-skaten baan en weg! Ik heb een onvergetelijk weekend gehad.


Foto: Oscar van den Bosch

Vrijdag ging de wekker vroeg, eerst goed ontbeten en toen lekker op de fiets naar de baan om me klaar te maken voor de eerste afstand: 300 meter tijdrit. Normaal gesproken niet mijn beste afstand, maar nu ging hij boven verwachting goed! Er werd door iedereen super hard gereden, waardoor ik best heel erg zenuwachtig werd. Uiteindelijk heb ik mijn zenuwen goed in bedwang kunnen houden en reed ik 28.98, mijn snelste tijd ooit op de 300 meter!! Hiermee werd ik Nederlands Kampioen! Hier erg blij mee en gaf veel vertrouwen voor de rest van het weekend.
Foto’s: Hidde Muije
In de middag na lekker lang rust gehad te hebben, stond ik aan de start bij de 3 kilometer puntenkoers. Hier had ik super veel zin in. Aan het begin van de wedstrijd liep het nog niet helemaal lekker, elke keer greep ik naast de punten. Tot 5 rondjes voor het einde toen pakte ik mijn eerste punt, daarna heb ik alle punten die er nog te halen waren kunnen pakken. Het resultaat was 6 punten en nog een Nederlandse titel! Hiermee was dag 1 achter de rug.

Zaterdag ochtend ging de wekker een uurtje eerder, aangezien de wedstrijden eerder begonnen. Weer lekker voorbereid en klaar gemaakt voor de eerste afstand van die dag: de 500 meter series. Ik wist in de finale te komen door de kwartfinale en halve finale te winnen. In de finale heb ik vanaf de eerste meter op kop gereden, uiteindelijk wist ik als 1e over de streep te komen! Mijn 3e nationale titel van het weekend.

Foto: Hidde Muije
Er stond zaterdag nog een afstand op het programma: 5 kilometer afvalkoers! Dit was een leuke wedstrijd, waar lekker doorgereden werd. Uiteindelijk ging ik 2,5 ronde voor het einde in de aanval, goed geprobeerd, maar kwam jammer genoeg net tekort voor de overwinning. Resultaat was een mooie zilveren plek waar ik ook echt super blij mee ben!

Zondag was dan alweer de laatste dag van dit geweldige NK, dit keer op de weg in wolvega. De dag begon vroeg met een one lap, hier strandde ik jammer genoeg in de halve finale, na een wat rommelige rit van mij. Alsnog reed ik naar een mooie 5e plaats. Toch een kleine teleurstelling dat ik niet de finale had gehaald, wel snel omgezet en gefocust op de laatste afstand: 5 km puntenkoers weg!

De puntenkoers was een wedstrijd die super hard ging en erg zwaar was, wat ik persoonlijk heel fijn vind. Elke ronde punten en dat 5 km lang. Aan het begin een paar punten gepakt en daarna weggereden, waar 2 meiden van drenthe meekwamen. Ik heb hier veel punten gepakt, en was de laatste ronde zo kapot dat ik toen niet meer mee kon strijden om de punten. Uiteindelijk heb ik 9 punten behaald! Wat wederom genoeg was voor een Nederlandse titel!

Foto: Hidde Muije

Ik ben echt super blij met deze titels en zilveren plak!! Nu nog een paar wedstrijden en weer lekker voorbereiden op het winterseizoen met de C-selectie Hoorn. 

Plaats een reactie

Blog op WordPress.com.

Omhoog ↑